Onbetaalde facturen

o2Factoring: Vooruit met dat geld

Onbetaalde facturen, heb jij hier weleens mee te maken? Iedere ondernemer heeft weleens te maken met een factuur die te laat betaald wordt. Maar je klant betaalt niet, zelfs niet na de herhaaldelijke pogingen die je door middel van debiteurenbeheer gevoerd hebt. Je vraagt je af of de factuur nog wel betaald gaat worden. Hoe ga jij om met onbetaalde facturen?

Offerte proberen
Facturen binnen 24 uur betaald

Direct je onbetaalde facturen innen

Geen enkele ondernemer wil graag wachten op zijn geld. Het is zelfs nog vervelender wanneer je factuur na het verstrijken van de betalingstermijn nog niet wordt betaald door je klant. Je moet dan zelf achter je geld aan gaan terwijl je liever tijd steekt in je onderneming. Wil je dit voorkomen? Dan is er een simpele oplossing: draag je factuur over aan een factormaatschappij. Je factuur wordt dan binnen 24 uur uitbetaald en ook het debiteurenbeheer wordt overgenomen. Je hoeft geen tijd en energie meer te steken in het najagen van je geld.

Tips om onbetaalde facturen te innen

Facturen die je niet hebt overgedragen aan een factormaatschappij, moet je zelf innen. Je hoopt dat jouw klant netjes op tijd betaalt, maar helaas werkt dit in de praktijk niet altijd zo. Onze professionals hebben veel ervaring met het uitvoeren van debiteurenbeheer. We geven je graag een aantal handige tips:

  • Het begint al met het verzenden van de factuur. Stuur de factuur direct na het afronden van de dienst of het leveren van de producten. Dan ligt het nog vers in het geheugen van je klant. Zorg ervoor dat de factuur wordt gestuurd naar de juiste persoon zodat deze niet verloren raakt binnen de organisatie. Bel desnoods even naar je klant of de factuur in goede orde is ontvangen.
  • Zorg voor een volledige factuur. Houd rekening met de eisen van je klant. Zoals het vermelden van een inkoopnummer of een kostenplaats. Op deze manier voorkom je dat de betaling wordt vertraagd in verband met onduidelijkheden.
  • Is de betalingstermijn verstreken? Stuur dan direct een herinnering of neem telefonisch contact op met je klant. Zorg in eerste instantie voor een vriendelijke benadering. Probeer vooral te achterhalen of alles duidelijk is voor je klant of dat hij nog iets van jou verwacht. Is de factuur akkoord? Spreek dan een betaaldatum af. Is de factuur na deze datum nog steeds niet betaald? Dan vervolg je het debiteurenbeheer. Telefonisch contact werkt vaak het beste, maar het is ook aan te raden om achteraf een e-mail te sturen met daarin de overeengekomen afspraken.
  • Komt je klant zijn afspraken niet na? Dan mag je best wat strenger optreden. Stuur een aanmaning waarin je verwijst naar de factuur en de gemaakte afspraken. Je vermeldt wanneer je het geld uiterlijk verwacht en dat er incassokosten worden doorbelast of zelfs juridische stappen worden ondernomen wanneer de betaling uitblijft.

Je klant betaalt niet, wat nu?

Je hebt het debiteurenbeheer doorlopen, maar de betaling van de factuur laat nog steeds op zich wachten. Dit is erg natuurlijk erg vervelend. Gelukkig zijn er nog steeds mogelijkheden om jouw factuur betaald te krijgen. Een incassobureau kan hierbij helpen. Op het moment dat je een incassobureau inschakelt komen er extra kosten voor je klant bij kijken. Dit is onderdeel van het verdienmodel van incassobureaus. Je begrijpt dat ze vaak een harde aanpak hanteren. Dit kan sporen achterlaten op je klantrelatie. Neem dit altijd in overweging voordat je een incassobureau inschakelt.

Openstaande factuur? O2Factoring heeft de oplossing!

Wil je geen risico meer lopen op onbetaalde facturen? Dan biedt o2Factoring de oplossing! Wij betalen je facturen binnen 24 uur uit, ongeacht de betalingstermijn van je klant. Daarnaast nemen wij ook het debiteurenbeheer over. Onze professionals zijn hierin heel gedreven en doen dit in overleg met jou. Het behoud van een goede klantrelatie is voor ons erg belangrijk. Mocht je klant niet de middelen hebben om de factuur te betalen en zelfs failliet gaan? Geen zorgen, ook het faillissementrisico nemen wij over. Ook in dit geval ontvang jij gewoon je geld.

Onze werkwijze

Je kunt je heel eenvoudig aanmelden via onze website. Vaak ben je binnen 24 uur al klant en kun je jouw facturen gaan indienen. Dit kan heel eenvoudig via onze online portal. Je facturen stel je op zoals je gewend bent. Het enige dat je toevoegt is ons rekeningnummer en een zogenoemde cessietekst, waarin wordt vermeld dat de factuur is overgedragen aan o2Factoring. Dan is je werk al klaar! De rest doen wij namelijk! Wij versturen de factuur naar je klant en zorgen ervoor dat deze binnen 24 aan jou wordt uitbetaald. Wanneer je klant te laat betaalt, nemen wij ook het debiteurenbeheer over. De status hiervan kun je volgen via de portal. Jij hoeft hier verder niets voor te doen en je kunt je lekker focussen op hetgeen dat echt belangrijk is: je onderneming!

 

wat is american factoring | Factoring uitgelegd

 

Waarom kies je voor o2Factoring?

Heb je vaak te maken met te laat betalende klanten? Kies dan voor een factormaatschappij die ook het debiteurenbeheer overneemt. Niet iedere factormaatschappij biedt dit aan. Hetzelfde geldt voor het faillisementrisico. o2Factoring helpt je met beide onderdelen en geeft jou zuurstof om te ondernemen. Ook bieden wij onze klanten een flexibele dienstverlening. Je kunt zelf kiezen welke facturen je laat voorfinancieren en welke niet. Je kunt o2Factoring zelfs al uitproberen met 1 factuur!

Probeer ons uit

En krijg binnen 24 uur uitbetaald

Offerte aanvragen

Geschreven door: Julian de Block
Marketing Julian
Ik ben in 2019 het o2factoring team komen versterken als Junior Accountmanager. Na een jaar de sales kant van het bedrijf te hebben ervaren ben ik langzamerhand overgestapt naar het marketing team. Hier werk ik aan nieuwe acties en het verbeteren van de interne processen. Ook schrijf ik hier een daar een artikel of blog over van alles wat met factoring te maken heeft.

Probeer ons uit met één factuur!

En krijg binnen 24 uur uitbetaald

    Bedankt voor je aanvraag.

    Zou je deze twee vragen nog even willen invullen?

    Hoe ben je bij ons terecht gekomen?
    Waarom wil je gebruik maken van factoring?
    Ik wil zorgeloos ondernemen