o2 Factoring: vooruit met dat geld

Bel ons op telefoonnummer +31 10 3073146

o2Factoring
betaalt je facturen
binnen 24 uur uit.

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Kijk dan eens bij onderstaande veel gestelde vragen. Twijfel je, of kan je hier geen antwoord vinden? Neem dan contact op met ons.  We helpen je graag verder!

Binnen hoeveel dagen wordt mijn factuur overgemaakt?

Wij betalen facturen uiterlijk binnen 24 uur uit. Vaak gebeurt dit veel sneller, in sommige gevallen zelfs binnen een paar uur.

Kan ik de status van een ingestuurde factuur zien?

Elke klant heeft een eigen inlogomgeving. Hierin is van elke ingestuurde factuur de status terug te vinden. Ook van facturen die zijn ingestuurd maar nog niet uitbetaald, zie je het verwachte betaalmoment.

Kan ik mijn eigen factuur lay-out blijven gebruiken?

Ja, dat kan zeker. Je gebruikt de eigen factuur lay-out en eigen huisstijl. Het enige wat je wijzigt is het rekeningnummer.

Wat kost factoring?

De kosten van factoring worden bepaald door meerdere factoren en iedere situatie is uniek. Een standaard offerte bestaat niet. Voor een indicatie van de kosten gespecificeerd op jouw situatie kan je een vrijblijvende offerte aanvragen.

Nemen jullie ook mijn debiteurenbeheer over?

O2 Factoring neemt naast de betalingstermijn ook het debiteurenbeheer over. Dit betekent dat je daar geen omkijken meer naar hebt. Wij bieden een overzicht van de status van jouw facturen via een persoonlijke inlogpagina. Hierdoor blijft je 24/7 op de hoogte van de status van jouw facturen.

Mijn factuur heeft als status “verifiëren”, wat betekent dat?

Op basis van een steekproef controleren wij facturen die bij ons zijn binnen gekomen. Als een ingestuurde factuur in de steekproef terecht komt, krijgt deze als status “verifiëren”. Een van onze medewerkers neemt in dat geval contact op met de opdrachtgever om te verifiëren of de betreffende factuur in goede orde is ontvangen. Zodra dit is gebeurd kan de factuur worden overgemaakt.

Hoe lang zit ik aan jullie vast?

Onze contracten zijn altijd per direct opzegbaar. Dit betekent dat je ook 1 factuur kan insturen om onze dienstverlening te testen.

Moet ik altijd mijn gehele omzet bij jullie onder brengen?

Nee, je mag zelf kiezen welke facturen je ter factoring onderbrengt. Dit betekent dat je het ook eenmalig met een factuur kan proberen.

Wat gebeurt er als mijn klant failliet gaat?

Wij nemen het faillissement risico voor 90% over. Dit betekent dat wij 90% van het factuurbedrag exclusief BTW uitkeren op het moment dat de klant failliet gaat. Zelf hou je een restrisico van 10% van het factuurbedrag.

Controleren jullie de kredietwaardigheid van mijn klanten?

Ja, voordat wij facturen op een bepaalde klant kunnen factoren controleren wij eerst de kredietwaardigheid van deze klant. De klant merkt hier overigens niks van.

Ik wil graag klant worden, welke gegevens hebben jullie nodig?

Om alles in orde te maken, hebben we standaard een aantal gegevens nodig. Zo hebben we in ieder geval de namen van de klanten die je wilt laten factoren en hun verwachte betaaltermijn nodig. Afhankelijk van de situatie kunnen we om meer gegevens vragen. Uiteraard hebben we ook een kopie bankpas nodig zodat we weten op welk rekeningnummer het geld overgemaakt kan worden.

Ontdek hoe o2 Factoring werkt

Wij mailen je in een paar stappen waarom wij deze week al
5549 facturen in behandeling hebben genomen