Veelgestelde vragen

o2Factoring vooruit met dat geld

Heb je een vraag? Kijk dan eens hieronder bij de veelgestelde vragen, oftewel de FAQ. Twijfel je of kun je geen antwoord vinden op je vraag? Neem dan contact op met ons.  We helpen je graag verder!

Offerte aanvragen Meer informatie
factoring zzp voor een offerte aanvraag
Nemen jullie ook facturen van particulieren in behandeling?
Nee, wij nemen geen facturen van particulieren in behandeling.
Ik wil graag klant worden, welke gegevens hebben jullie nodig?
Om alles in orde te maken, hebben we standaard een aantal gegevens nodig. Zo hebben we o.a. een kopie van je ID, een bankpas en het contract met je opdrachtgever nodig. Afhankelijk van de situatie kunnen we om meer gegevens vragen.
Controleren jullie de kredietwaardigheid van mijn klant(en)?
Ja, voordat wij facturen aan je kunnen factoren controleren wij eerst de kredietwaardigheid van je klant. De klant merkt hier overigens niks van.
Wat gebeurt er als mijn klant failliet gaat?
Wij nemen het faillissementsrisico voor 90% van je over. Dit betekent dat wij 90% van het factuurbedrag exclusief BTW uitkeren op het moment dat de klant failliet gaat. Zelf behoud je een restrisico van 10% van het factuurbedrag.
Moet ik altijd mijn gehele omzet bij jullie onderbrengen?
Nee, je mag zelf kiezen welke facturen je bij ons ter factoring onderbrengt. Dit betekent dat je het ook eenmalig met een factuur kunt proberen.
Hoe lang zit ik aan jullie vast?
Onze contracten zijn altijd per direct opzegbaar. Dit betekent dat je ook één factuur kunt insturen om onze dienstverlening uit te proberen.
Mijn factuur heeft als status “verifiëren”, wat betekent dat?
Op basis van een steekproef controleren wij facturen die bij ons zijn binnengekomen. Als een ingestuurde factuur in de steekproef terecht komt, krijgt deze als status “verifiëren”. Een van onze medewerkers neemt in dat geval contact op met de opdrachtgever om te verifiëren of de betreffende factuur in goede orde is ontvangen. Zodra dit is gebeurd kan de factuur worden overgemaakt.
Nemen jullie ook mijn debiteurenbeheer over?
O2Factoring neemt naast de betalingstermijn ook het debiteurenbeheer over. Dit betekent dat je daar niet langer omkijken naar hebt. Wij bieden een overzicht van de status van jouw facturen via een persoonlijke inlogpagina. Hierdoor heb je 24/7 inzage in jouw facturen.
Wat kost factoring?
De kosten van factoring worden bepaald door meerdere factoren en iedere situatie is uniek. Een standaard offerte bestaat niet bij ons. Voor een indicatie van de kosten gespecificeerd op jouw situatie kun je een vrijblijvende offerte aanvragen. Ons ervaren team helpt je graag verder.
Kan ik mijn eigen factuur lay-out blijven gebruiken?
Ja, dat kan zeker. Je gebruikt je eigen factuur lay-out en eigen huisstijl. Het enige wat je wijzigt is het rekeningnummer.
Kan ik de status van een ingestuurde factuur zien?
Elke klant heeft een eigen inlogomgeving. Hier is van elke ingestuurde factuur de status terug te vinden. Ook van facturen die zijn ingestuurd, maar nog niet uitbetaald, zie je het verwachte betaalmoment.
Binnen hoeveel dagen wordt mijn factuur overgemaakt?
Wij betalen facturen binnen 24 uur uit. Vaak gebeurt dit veel sneller, in sommige gevallen zelfs binnen een paar uur.

Geschreven door: Julian de Block
Profielfoto van Julian de Block
Ik ben Julian en ik ben in 2019 het O2 team komen versterken als Junior Accountmanager. Na een jaar de sales kant van het bedrijf te hebben ervaren ben ik langzamerhand overgestapt naar het marketing team. Hier werk ik aan nieuwe acties en het verbeteren van de interne processen. Ook schrijf ik hier een daar een artikel of blog over van alles wat met factoring te maken heeft.

    Bedankt voor je aanvraag.

    Zou je deze twee vragen nog even willen invullen?

    Hoe ben je bij ons terecht gekomen?
    Waarom wil je gebruik maken van factoring?
    Ik wil zorgeloos ondernemen