4.6/5 uit 66 reviews

De meest gestelde vragen over factoring

Heb je een vraag? Kijk dan eens hieronder bij de veelgestelde vragen, oftewel de FAQ. Twijfel je of kun je geen antwoord vinden op je vraag? Neem dan contact op met ons. We helpen je graag verder!

o2Factoring collega's in beeld
Kredietverzekering
Zijn mijn debiteuren verzekerbaar?

Voordat wij je facturen overkopen gaan we eerst na of je debiteuren verzekerbaar zijn. Alle facturen die wij van je overkopen zijn op basis van hun verzekerbaarheid aangenomen. Anders gezegd, alle facturen die je laat voorfinancieren door o2Factoring zijn verzekerd.

Kan ik er ook voor kiezen geen kredietverzekering af te sluiten?

Nee, helaas nemen wij alleen facturen aan die verzekerbaar zijn. Onverzekerde facturen zijn lastiger en duurder om voor te financieren. Vandaar dat wij alleen verzekerbare debiteuren aannemen.

Wat gebeurt er als mijn klant failliet gaat?

Wij nemen het faillissementsrisico voor 90% van je over. Dit betekent dat wij 90% van het factuurbedrag exclusief BTW uitkeren op het moment dat de klant failliet gaat. Zelf behoud je een restrisico van 10% van het factuurbedrag.

Merkt mijn opdrachtgever iets van de kredietcheck?

Wij laten de kredietwaardigheid van jouw opdrachtgever checken door onze kredietverzekeraar. Maak je maar geen zorgen, je klanten merken hier niks van.

Kan ik zelf de kredietwaardigheid van mijn opdrachtgever checken?

Er zijn wat controles die je zelf kan doen om een inschatting te maken van de kredietwaardigheid van je debiteur. Wij raden aan na te gaan in je eigen netwerk of iemand ervaring heeft met de debiteur en online op onderzoek te gaan. Aanvullend kan je de jaarcijfers opvragen bij de Kamer van Koophandel.

Wat kost het om de kredietcheck uit te besteden?

Niks! Wij voeren altijd een kredietcheck uit op de opdrachtgever die je bij ons aanmeldt. Dit doen wij kosteloos voor onze klanten.

Jouw accountmanager helpt je verder met al je vragen

Bij o2Factoring hechten we veel waarde aan persoonlijk contact. Binnen ons bedrijf hanteren wij korte lijnen en kun je voor al je vragen bij je accountmanager terecht. Bekijk ook eens onze veelgestelde vragen.