Geplaatst op 2 augustus 2017

Het debiteurenbeheer, hoe doen jullie dat?

o2Factoring
betaalt je facturen
binnen 24 uur uit.

Binnen onze extra service valt de overname van het debiteurenbeheer. Doordat je geen omkijken meer hebt naar de administratieve zorgen rondom de factuur hou je meer tijd én energie over voor het ondernemen zelf. Ondanks dat dit een groot voordeel is horen wij van veel ondernemers dat zij het ‘’spannend’’ vinden om uit handen te geven. Wij vertellen je hoe we het debiteurenbeheer aanpakken, zodat je weet dat je het debiteurenbeheer met een gerust hart aan ons kan overlaten.

Standaardschema

Voor de meeste van onze klanten hanteren wij een standaardschema. Dit schema geeft precies aan wanneer wij welke actie uitvoeren. Jouw accountmanager kan je alles vertellen over het standaardschema. Op het moment dat je liever een ander schema wenst is dat ook mogelijk. Wij voeren het debiteurenbeheer namelijk, zoals jij dat wilt. Wil jij dat wij op de vervaldatum de eerste herinnering uitsturen? Dat kan! Of misschien weet je dat je opdrachtgever vaak 1 of 2 dagen later betaald en wil je de herinnering pas versturen na 3 dagen. Ook dat is geen probleem.

Voorbeeldschema

Dag 1-3         1e herinnering
Dag 8-10       1e belmoment
Dag 15-17     2e belmoment
Dag 22-24     Aanmaning
Dag 29-31     3e belmoment
In overleg     In gebreke stelling
In overleg     Naar incasso
*Dit is een voorbeeld van een debiteurenschema. Het is mogelijk om dit schema aan te passen naar je eigen wensen.

Jij bepaalt hoe wij jouw debiteurenbeheer uitvoeren

Met je accountmanager kan jij je wensen bespreken om een passend schema te vinden waarop wij het debiteurenbeheer voor je uitvoeren. Via je eigen klantomgeving ben je als klant zijnde 24/7 op de hoogte van al je ingediende facturen en de bijhorende status. Ook zie je precies welke acties wij hebben uitgevoerd voor het debiteurenbeheer. Je kan er zelfs voor kiezen om via e-mail notificaties op de hoogte te blijven.

Professioneel en vriendelijk

Wij communiceren ten alle tijden vriendelijk en professioneel naar je klanten toe. De relatie met onze klanten staat hier centraal. Wij willen onze klantrelaties waarborgen én dat de facturen betaald gaan worden. Hier komt professionaliteit de hoek om kijken. Wij weten precies welke afspraken wij met je klanten moeten maken om ervoor te zorgen dat de factuur betaald gaat worden.

Wij overleggen met jou!

Via de klantomgeving ben jij volledig op de hoogte van de acties die wij ondernemen, maar uiteraard nemen wij, mocht er iets aan de hand zijn met de factuur, contact met jou op. Hierin is er altijd ruimte om zelf contact op te nemen met de opdrachtgever. Wij overleggen met jou hoe we de situatie het makkelijkst en snelst op kunnen lossen.
Zoals je kan lezen voeren wij wel het debiteurenbeheer uit, maar heb jij hier als klant volledig inzicht in. Ook van het telefonisch contact maken wij notities die je terug kan lezen. Op deze manier ben jij altijd op de hoogte van de statussen van je factuur.

Mocht je vragen hebben over het debiteurenbeheer dan kan je altijd contact opnemen met ons kantoor of je accountmanager. Wij geven graag antwoord op al je vragen!

Ontdek hoe o2 Factoring werkt

Wij sturen je een e-mail met extra informatie over onze dienstverlening.